Powered By Blogger

Selasa, 6 Disember 2011

lawatan kedua

sambungan tentang cameron akan ditulis pada entry akan datang sebab entry ini lebih istimewa.Tengah hari tadi merupakan kali yang kedua aku dan zaid pergi ke ofis komik-m untuk menghantar proposal.Kita orang pergi ke bookcafe sebab tak tau di mana ofis editurial.Masa masuk di bookcafe aku tanya akak kat kaunter nak jumpa encik alif nak hantar proposal jadi akak tu suruh tunggu kejap.
       
                   Sementara menunggu akak tu telefon encik alif,kita orang tengokx2 lah buku yang ada,aku nak beli shoot4,young aishah:kawan baru dengan lukisan hati.ibal kirim jutawan gedik dengan diari gadis bintang(kau hutang rm35)pastu izzul beli buku rm 21 sebab dia adik jadi dia cuma kena bayar rm 5.zaid aku belanja shootz4
Lepas siap bayar aku tanya akak tu,dia kata kalau nak hantar komik kena pergi opposite daripada bookcafe untuk pergi ofis editurial.Sampai sahaja di hadapan ofis editurial aku nampak encik Jas.Pelukis komik meon(ruginya tak bawak komik meon)beliau kata di atas ada lagi pelukis.Sampai sahaja di atas ada akak tanya nak jumpa siapa aku pun jawab nak jumpa encik alif.Dia pun bawalah aku dan zaid ke meja encik alif.Di situ kitaorang nampak encik reja pelukis komik shootz,encik bophairy pelukis komik ultra qalif dan majalah g3,encik wanzu editor komik dan encik zool seorang lagi editor komik dan seorang lagi yang aku tak cam.(ruginya tak bawa shootz4 yang aku baru beli tadi turun daripada kereta)kitaorang bergambar dengan encik reja.ingat nak mintak bergambar dengan encik bophairy tapi rasa segan.Selesai bergambar encik alif bawa kitaorang ke tingkat atas untuk sesi perbincangan.
                             Antara komen encik alif yang aku ingat"bagus lukisan dah ada improvement,dan tak sangka budak macam ni dah dapat idea yang mantap,tapi lukisan boleh diperbaiki lagi dan rasanya x perlu lukis belon dialog sebab editor boleh tolong jadi dialog boleh tulis kat kertas lain.Sekarang kitaorang tengah buat aku,kau komik3,jadi kalau ada ruang bakat baru kitaorang akan hubungi melalui facebook dan irfan boleh lukis untuk ruangan tersebut."Itulah antara yang beliau cakap yang aku masih ingat.Ini bermakna aku perlu redo dan impian aku sebagai pekomik semakin pasti.InsyaALLAH

2 ulasan:

  1. hehe, enjoy aman baca kisah ni. Irfan, aman nasihatkan, teruskan usaha. Dan jangan putus asa k. Irfan masih muda dan setiap detik ialah pengalaman yang mengajar. Bila baca kisah irfan ni, seolah2 seperti baca kisah aman dulu2. Aman sangat berharap Irfan teruskan usaha. Tak sabar menunggu komik Irfan diterbitkan. =)

    BalasPadam
  2. wah,tak sangka encik aman sudi baca dan komen blog saya.terima kasih banyak-banyak.saya pun tak sabar nak tunggu komik solo encik aman

    BalasPadam